7 клас



Рекомендована література для читання влітку



1.  Апдайк Дж. «Завтра, завтра, завтра»
2.  Бомарше П. О. «Севільський цирульник»
3.  Бунін І. О. «Красуня»
4.  Гурамішвілі Д. Поезії (2-3 за вибором)
5.  Думбадзе Н. «Я, бабуся, Іліко та Іларіон»
6.  Лопе де Вега. «Собака на сіні»
7.  Мелвілл Г. «Мобі Дік, або Білий Кит»
8.  Мольєр. «Тартюф»
9.  Распутін В. Г. «Уроки французької», «Прощання з Матьорою» (1 за вибором)
10.  Рудакі. Газелі, рубаї, бейти (за вибором)
11.  Руставелі Ш. «Витязь у тигровій шкурі»
12.  Софокл. «Антігона»
13.  Толкін Дж. Р. Р. «Володар Перснів»
14.  Фонвізін Д. І. «Недоросток»
15.  Чичибабин Б. Поезії (1-2 за вибором)
Із сучасної літератури
16.              Ґордер Ю. «Світ Софії»
17.              Зузак М. «Крадійка книжок»
18.              Парр М. «Вафельне серце»
19.         Старк У. Твори для підлітків
20.              Таунсенд С. «Таємний щоденник Адріана Моула»
21.              Шведер О. Г. «Сни шовкопряда»
22.              Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за вибором). 

25.05.2020
Увага! Тест можна пройти лише 1 раз. Відповіді приймаються з 10.00 до 10.45.

Підсумкова контрольна робота



22.05.2020
Готуємось до підсумкової семестрової контрольної роботи,
яка відбудеться 25.05.2020.Відповіді приймаються з 10.00 до 10.45.
Повторюємо вивчені теми.

19.05.2020

Е.Хемінгуей "Кішка під дощем"

Прочитай ОПОВІДАННЯ
Подивись екранізацію
Опрацюй  конспект уроку

15.05.2020
Познайомимось з творчістю видатних поетів, відомих у всьому світі.
 Боб Ділан. Опрацюй урок:
Урок 2
Song by Bob Dylan

Послухай пісню на слова Боба Ділана

12.05.2020
Сучасна зарубіжна поезія
Познайомимось з творчістю видатних поетів, відомих у всьому світі.
 Е. Асадов .Опрацюй уроки:
Урок 1
послухай  Пісня на слова Е. Асадова



08. 05. 2020

Корнелія Функе "Чорнильне серце". Поєднання уявного і реального світів.

Подивись Відео 1 , 

                   Відео 2 

Книжки люблять усіх, хто їх розгортає,
вони дарують захисток і дружбу,
не вимагаючи нічого натомість,
і ніколи нікого не полишають на самоті, навіть тих,
хто з ними погано чинить.

Корнелія Функе. «Чорнильне серце»


Завдання. Упорядкуйте сюжетний ланцюжок
1. Мегі побачила за вікном незнайомця.
2. Вогнерукий видає Мо розбійникам.
3. Ув’‎язнення тітки і дівчинки.
4. Зустріч Мо з Вогнеруким.
5. Мо спакував валізи і разом з Мегі і Вогнеруким вирушає до тітки Елінор.
6. Мегі і Елінор вирушає на допомогу
7. Розповідь батька про незвичайний дар і книгу «Чорнильне серце», Каприкорна і Матір
8. Нове ув’‎язнення тітки і дівчинки
9. Монетний дощ
10. Погоня
11. Втеча

12. В безпеці, зустріч з автором книги «Чорнильне серце»

Перевір свої знання та отримай гарну оцінку, виконавши  ТЕСТ


05.05.2020
Корнелія Функе "Чорнильне серце". Образ Мегі.
Подивись Відео


Складання паспорту-анкети головної героїні.

1. Ім’‎я
Меггі
2. Прізвище
Фолхарт
3. Вік
12 років
4. Місце проживання
Постійно його змінює
5. Батьки
Монтімер Фолхарт
6. Рід занять
Учениця
7. Риси характеру
 Допитлива, талановита, винахідлива,
 розумна, смілива, любляча донька.


Гронування. «Меггі. Яка вона?»


28.04.2020
Корнелія Функе "Чорнильне серце"
Свою кар'єру Функе почала як ілюстратор та дизайнер дитячих книжок. Розчарування від читання деяких текстів породило в ній бажання спробувати писати самій. Серед своїх улюблених книжок Функе називає «Володаря перснів» Дж. Р. Р. Толкієна«Хроніки Нарнії» К. С. Льюїса, «Пітера Пена» Дж. Баррі.
Міжнародна слава до Корнелії Функе прийшла 2002 року, коли в США вийшов друком переклад її роману «Володар над злодіями» (2000 р.). Упродовж п'яти місяців він очолював списки дитячих бестселерів в США та Великобританії. 2006 року вийшла на екрани його німецька екранізація. Ця книжка отримала одразу дві престижні американські премії в галузі дитячої літератури, а британський журнал Guardian розмістив її на першу сходинку свого хіт-параду дитячої літератури. Того ж року журнал Time назвав Функе «найвпливовішою німкенею світу».
2003 року вийшов друком чи не найвідоміший на сьогодні роман Функе — підліткове фентезі «Чорнильне серце», а в 2006 та 2008 рр — його продовження «Чорнильна кров» та «Чорнильна смерть». Перший роман «Чорнильної трилогії» екранізований 2008 року (НімеччинаВеликобританіяСША), бюджет фільму — $60 млн.

Словникова робота
-Пригадаймо яку літературу називають пригодницькою? До «пригодницької літератури» відносяться ті твори, для яких характерна пригодницька тематика, динаміка і гострота сюжетних перипетій, напруженість дії. 
-Що ми можемо сказати про літературний жанр фентезі? Фентезі – жанр фантастичних творів, що тяжіє до міфології, значну роль у сюжеті грають надлюдські, магічні герої і сили.

-Назвіть свої улюблені книги пригодницького жанру чи фентезі та їх авторів.


Провідною темою роману «Чорнильне серце», що ввійшов до циклу творів разом із романами «Чорнильна кров» і «Чорнильна смерть», за словами авторки, є жага до читання. Загалом «чорнильна трилогія» написана на пошану книжкам і літературі. У циклі утверджується магія слова й привабливість читання.
Окрім традиційного казкового сюжету про боротьбу добра і зла, у творі порушується багато актуальних моральних проблем: дружба і любов, стосунки батьків і дітей, прощення і відповідальність за свої дії.
Незважаючи на те, що події роману відбуваються в наш час, у творі жодного разу не згадується про комп’ютер і про телевізор. Усе відбувається довкола шарудіння книжкових сторінок. За словами письменниці, її твір «про тих, хто любить читати, і для тих, хто любить читати». Кожен розділ у романі розпочинається цитатою відомих письменників, що акцентують увагу на тих чи інших моральних питаннях.К.Функе хоче довести сучасному читачеві про те,як важливо не забувати світ Книги,світ,який дарує нам Радість,Добро та Любов!
Навіщо потрібно читати книги? Насамперед, книги читають, звичайно ж, для отримання знань, знаходження ідей, але можна сказати також і те, що книги формують світогляд, цінності, переконання, особисту філософію і все це, безсумнівно, впливає на рівень життя в цілому. Всі винаходи сучасної науки прагнуть замінити нам книги. І багато в чому це добре: більш великий обсяг інформації, більш швидкий доступ до неї, більш яскраве і барвисте підношення. Однак ми все одно відкриваємо стару, трохи пошарпану, але таку улюблену саме нами книгу. Щоб знову випробувати ті почуття, пережити ті емоції, які при першому прочитанні, можливо, змусили нас поплакати, посміхнутися, викликали лють або подарували розуміння чогось дуже важливого. Щоб точно передавати свої думки, необхідно досконало володіти мовою. У цьому, я впевнена, допоможе читання книг, в яких зібрано незліченні багатства людського досвіду. 

Сьогодні багато людей, особливо молодих, схиляються до думки, що для розвитку особистості достатньо передивитись цікаві телепередачі, перечитати популярні газети й журнали, посидіти біля комп'ютера. Інші скільки живуть, стільки й черпають мудрість з творів класичної літератури. І для них проблеми, порушені в творах, актуальні й зараз. 

Подивись буктрейлер
Прочитай твір за посиланням повністю
або скорочено  тут

Дай відповіді на запитання: 
1. Розкрийте прямий і переносний зміст назви роману.
2. Поясніть, чому всім героям необхідне «Чорнильне серце».
 3. За допомогою яких метафор, епітетів і порівнянь увиразнено ставлення головних героїв до книжок? Наведіть приклади з тексту.
4. Як, на думку Мо, треба читати книжки?

5.Чи переконались ви в цінності книг,читанні ,в тому,що слово – це головна рушійна сила?

24.04.2020
Перевір свої знання та отримай гарну оцінку, виконуючи   тест

Запиши у зошит опорний конспект до твору.
Країна — Інгарія
Місто — Маркет-Чіппінг
Сестри — Софі Хаттер, Летті, Марта
Мати й мачуха — Фанні
Чарівники — Саліман, Хаул, Демон вогню, Відьма Пустирищ
Чарівні речі — семимильні чоботи, шапка-невидимка, замок

Складіть характеристики головних героїв, виписавши цитати, зібравши мовні характеристики.

21.04.2020
Прочитай твір Діани Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула"

читати онлайн

або можеш послухати аудіокнигу

Опрацюй презентацію

17.04.2020
Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула"

буктрейлер

огляд

Опрацюйте ст.256-257, складіть конспект, дайте відповіді на запитання

14.04.2020
Контрольний твір за темами  "Світова новела" та Літературний детектив"

Напиши твір на одну з тем:
1. Краса світу і людської душі (За новелами О. Генрі)
2. Куди зникає дитинство? (За новелою Г. Уеллса "Чарівна крамниця"
3. Коли Бог безсилий допомогти людині? (За новелою Р. Акутагави "Павутинка"

Дуже чекаю на фоотозвіти  за електронною адресою: klymenkons@gmail.com
Пам'ятка

"Як підготуватися до написання твору"

1. Твір має складатися з трьох частин:
- вступу;
- основної частини;
- висновків.
2. Вступ може складатися з 2-3 речень, які б підводили до основної частини. Це можуть бути речення про письменника, його твори, про твої уподобання.
Приклад: Казки відомого данського письменника Ганса Крістіана Андерсена зачаровують і дорослих, і дітей…
3. Основна частина – найбільша за розмірами. В ній розкривається тема твору. 
В основній частині викладай свої думки та обов’язково аргументуй їх. Намагайся уникати простого переказу епізодів твору. Свої думки можеш підтверджувати цитатами.
4. Висновки (2-3 речення). У завершальній частині твору зроби емоційний обгрунтований висновок щодо твого ставлення до того, про що пишеш. 
5. Спочатку напиши твір на чернетці.
6. Використовуй тільки ті слова, значення яких ти знаєш. Уникай повторення одних і тих самих слів.
7. Прочитай написане, перевір зміст, послідовність викладу, грамотність, використання розділових знаків.
8. Перепиши роботу начисто (якщо це домашній твір).
9. Перевір написане, пильнуючи описки та пропуски літер. 
10. Обсяг твору – 1, 5-2 сторінки учнівського зошита.  





10.04.2020

Ріоноске Акутагава "Павутинка"




Жанр. Філософська новела (твір короткий за обсягом,  має одного головного героя – Кандату; розповідається про два епізоди з його життя; сюжет твору  напружений: читач весь час очікує, чи дістанеться Кандата раю; фінал  несподіваний. Автор порушує важливі питання людського буття – сенс життя, місце в ньому милосердя та гуманізму, відповідальності за свої вчинки) 
Тема: протистояння добра і зла,   Будда дає шанс Кандаті вибратися з пекла
 Ідея: утвердження принципів гуманізму;  тільки добрі справи допоможуть досягти гармонії із собою, жити в добрі і злагоді зі світом; людина  несе відповідальність за кожний свій вчинок.
оловна думка – Кожен повинен відповідати за свої вчинки. Існує вища справедливість, і за все прийде розплата.
 Художній простір – події відбуваються у потойбічному світі: у раю та в пеклі Художній час чітко прописується лише для подій, що відбуваються в раю: з ранку до полудня. Саме цей час асоціативно пов’язаний із сонцем, світлом, красою, добром та гармонією, що панують у раю. У пеклі час зупинився. В цій «безодні» панує суцільна темрява 
Композиція. Три частини: Рай →  Пекло → Рай. (композиційний прийом – обрамлення)
Експозиція – Будда прогулюється в раю.
 Зав’язка – Будда випадково заглядає в пекло і бачить Кандату та вирішує йому допомогти. Розвиток подій – негідник бачить павутинку й дереться нагору, прагнучи потрапити до раю. Кульмінація – Кандата дивиться вниз, на пекло, бачить грішників, що лізуть за ним, проявляє свою агресивну егоїстичну сутність.
 Розв’язка – павутинка обривається над головою Кандати, грішник тепер назавжди летить у пекло. Епілог – Будда розмірковує про нереалізований грішником Кандатою шанс. Будда і лотоси.
“Павутинка” символи 
Будда – Добро, гармонія, умиротворення, моральний ідеал.
 Лотос вважається в Японії священною квіткою, пов’язаною з буддизмом. Лотос символізує вчення Будди, утілюючи досконалість, мудрість, духовну чистоту, прагнення до моральної довершеності й просвітлення. Згідно з японською міфологією – Світове Дерево, що з’єднує три рівні світобудови: його корінь знаходиться в мулі (болоті), стебло – у воді, а листя і квітка – звернені до неба. Лотос нагадує про те, що в якому б середовищі не народилася людина й де б не перебувала, вона здатна досягти високого та світлого ідеалу. Адже Лотос починає рости на дні озера, у бруді й воді; він повільно росте вгору, а коли виходить на поверхню озера, перетворюється на чудову квітку. Тому ще одне символічне значення лотоса — це перемога краси й чистоти над брудом життя.
 Вода, озеро  – початок і кінець усього сущого на землі, символ очищення душі й тіла, джерело життя. (Опуститися в озеро означає , з одного боку, смерть, а з іншого – зцілення і відродження) Павук для японців (з позицій буддизму) – Великий Ткач, Творець світу, його центр; посередник між світами, простором і часом; символ мудрості; символ життя – пряде нитку Долі.
 Павутина (з позицій буддизму) – символ сходження, підйому (синонімічні поняття – гора, хрест, драбина, дерево, ліана); нитка Доля, якою Великий Ткач (павук) прив’язує людей до павутини життя (минуле – теперішнє – майбутнє); символ скороминущості життя і плинності часу; спіраль, що уособлює собою творіння і розвиток; символ праведного життя, шлях до спасіння душі Срібляста нитка – у східних філософіях це нитка, яка тримає життя людини.
 Павутинка-нитка: -на земному шляху Кандати лише одна добра справа; -нитка долі, один кінець якої – в руках людини, інший – у владі вищої сили, провидіння; -зв’язок між світами: рай – земля – пекло.
 Річка Сандзунокава, Криваве озеро, Шпиляста гора, Кандата – зло, гріховність людини, розплата за злочинне життя на землі. 
Ранок – початок нового, схід сонця, надія, переродження душі
Опрацюйте ст.248 - 252, дайте відповіді на питання, складіть характеристики героїв.
07.04.2020
   Герберт Джордж Уеллс "Чарівна крамниця"

https://www.youtube.com/watch?v=PP9qP3BE5Rw

Рік написання – 1903 Жанр – фантастична новела Головні герої: хлопчик Джип, його батько, торговець-чарівник, розбещений хлопчик Едуард
Тема: відвідини батьком та сином чарівної крамниці; незвичайні подарунки для Джипа 
Ідея: Лише ті люди котрі вміють мріяти і фантазувати можуть побачити чари і відкрити для себе світ фантастичного і
Основна думка – твір уславлює людяність, добро, вчить бачити прекрасне у світі, закликає вірити в дива, мріяти та думати про краще майбутнє, наближати його своїми добрими справами Композиція “Чарівна крамниця”
 Експозиція – крамниця-міраж Зав’язка – біля вітрини Джип та батько Розвиток дії – Огляд чарівних речей. Фокуси продавця. Марні спроби розбещеного хлопчика. Товари для Джипа. Огляд виставки. Кульмінація – Зникнення хлопчика Розв’язка  – Диво для Джипа продовжується вдома, батькові ж воно недоступне
Опрацюйте ст.241 - 248, дайте відповіді на питання, складіть характеристики героїв.
03.04.2020
Тема уроку: О. Генрі  "Останній листок"

    https://www.youtube.com/watch?v=81i1hoMZL6M

   https://www.youtube.com/watch?v=Xy2flDkE0hg

   https://www.youtube.com/watch?v=q83CH9t--ag

    https://www.youtube.com/watch?v=zWTcHC_4oV8
    1. Прочитайте твір.
    2. Дайте визначення жанру новели.
    3.Дайте відповіді на запитання ст.235- 236.


31.03.2020
Добрий день!  Починаємо вивчати світову новелу  і поговоримо про майстра новели  О. Генрі  та його твір "Дари волхвів"
Опрацюйте сторінки  -     228-230, 236-240   за підручником та дайте відповіді на запитання на ст. 230,240
Складіть характеристики головних героїв.


20.03.2020
Позакласне читання. 
Знайди і прочитай детектив українського письменника.
Складіть план твору та характеристики головних героїв.
РМ Спробуй написати власну детективну історію.

7.03.2020
Любі учні! Прочитайте оповідання "Спілка рудих"А. Конан Дойла. Опрацюйте сторінки 215 - 223 за підручником та дайте відповіді на запитання на ст. 223
Пропоную подивитись фільм, перейдіть за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=9cCKo7B906c

Немає коментарів:

Дописати коментар